Aukcje.org

Aukcje internetowe w Polsce i na świecie

 

Nielegalne przedmioty na Allegro

… po poprzednim newsie przejrzałem oferty Allegro pod kątem przedmiotów, które budzą wątpliwości. W wypadku podróbek ciuchów czy perfum - administracja Allegro może się bronić „że się nie zna” - moja kolekcja jest ewidentna, żeby się głupio nie wykręcali. Jedziemy:

W poprzednim materiale podałem linka do batonów. Mało baton? Dodajmy więc kastety, tonfy, nunczaku oraz repliki granatów. Tak uzbrojeni możemy wybrać się na jakąś imprezkę: kupmy bilet na najbliższą imprezkę u allegrowego konika.

Ale przecież nie da się siepać pałkami ani kastetami bez powodu… w kreowaniu postaw pomogą nam liczne pamiątki… wśród których znajdziemy choćby Mein Kampf w oryginale, czy inne po niemieckiej młodzieży. Generalnie dla wielbicieli germańszczyzny materiałów poglądowych jest sporo… nie ma najmniejszego problemu z nabyciem flagi czy sygnetu ze swastyką.

Nie można żyć samą przeszłością i ograniczać się do przestarzałego sprzętu. Współczesny domorosły James Bond zapewne będzie zainteresowany zakupem podsłuchu. To nic że jego użycie - w większości wypadków - jest przestępstwem. Do gadżetów agenta dodajmy antyradary. A jeśli nie stać nas na samochód w którym zamontujemy antyradar - zawsze możemy kupić choć same dokumenty ze zwyczajowo dołączonym kawałkiem szrotu.

Dorzucicie coś do kolekcji? :) Zapraszam.

 

  • # Monter — 4/8/2008 @ 2:10:

    Wystarczy wejść w dział noży. Od wyboru do koloru. Dziwne, że mimo różnic prawie każdy to „AK 47″ bądź inny „oryginalny bagnet” do tej broni. Nie wiedziałem, że są sprężynowe ;)
    90% to podróby i podróbki podróbek. Prawdziwego bagnetu znalazłem raptem jedną sztukę.
    Ciekawe jak ma się zapis o pozwoleniu na broń białą - podobno powyżej pewnej długości posiadanie jest nielegalne. A sprzedaż ?!

  • # kris — 4/8/2008 @ 9:29:

    łał. to się chłopaki szarpneliście, antyradar- nie, bo ktoś go może używać w Polsce, podsłuch- nie bo ktoś może kogoś nielegalnie podsłuchiwać, hmmm, ja dodam:
    1- nóż kuchenny, nóż do lodu, wiadomo do czego może posłużyć, więc trzeba zabronić sprzedaży.
    2- cegłówka- zabraniamy: jakiś gówniarz może ją rzucić z balkonu….
    3- patelnie -zabraniamy, wiadomo do czego może posłużyć patelnia w rękach rozwścieczonej kobiety :)
    Najlepiej zabrońmy wszystkiego, bo a nóż ktoś może wykorzystać ten przedmiot do niecnych celów.
    Ale zabrońmy tylko na ALLEGRO….
    Brawo Panowie, dziękuje że tak z samego rana poprawiliście mi humor. Tak trzymać

  • # ::REGINA:: — 4/8/2008 @ 10:21:

    Anonimowy adwokat Allegro Kris kontratakuje. :) Jacek, czy musisz puszczać komentarze tego lizoodupa?

  • # Jacek Z. Strzembkowski — 4/8/2008 @ 10:53:

    Niech pisze. Jest wielu ludzi, którzy uważają tak jak on, zwykle podają dokładnie takie przykłady jak w jego komentarzu.

    Użycie antyradarów jest zakazane przez kodeks drogowy. Z jakiego względu zezwala się na ich wprowadzanie do obrotu - nie wiem. Może mają „wartość kolekcjonerską”? :) Jeśli chodzi o podsłuchy - ich użycie także w wypadku większości śmiertelników jest nielegalne.

    W odróżnieniu od patelni czy cegły obie te kategorie przedmiotów raczej trudno użyć zgodnie z prawem. Ich podstawowe zastosowanie jest mocno ograniczone lub wykluczone w prawie. A często nie istnieje zastosowanie inne niż podstawowe.

    „Mylenie” noży kuchennych z bronią jest dosyć powszechne. Na allegro sprzedawana jest ogromna ilość noży bojowych, które nie mają kompletnie nic wspólnego z kuchennymi czy turystycznymi: sprężynowe, do rzucania, do kłucia. To jest broń, a opisy nie pozostawiają żadnych złudzeń.

    Kolejne przykłady:

    Kohga, Shuriken - no weź tym Kris posmaruj kromkę chleba!

  • # Monter — 4/8/2008 @ 11:04:

    A niech będzie i adwokat, może dzięki temu ktoś z tego serwisu się wkurzy i ustosunkuje się do rzeczy, jakie pisze ob. @kris.
    Bo mnie uderza nieumiejętność wyłapania granicy sprzedaży rzeczy naprawdę zakazanych lub niebezpiecznych, ewentualnie podrobionych - od przedmiotów, które faktycznie można użyć w złym celu, ale faktycznie nie po to istnieją.
    Celowe działanie czy zwykła niewiedza?
    Prawda - młotek też ma dwie funkcje - w rękach normalnego człowieka służy do wbicia gwoździa, lub do pracy, w rękach psychopaty to narzędzie zbrodni. No ale nie o takich konotacjach chyba ten news.
    Jak ktoś mnie przekona, że długi nóż kupuje sobie do powieszenia nad łóżkiem, a Mein Kampf jako podkładka na krzesło aby wyżej siedzieć, to spoko ;)
    O ile się orientuję nasze prawo jest do kitu, pod tym względem, że wielu rzeczy nie wolno tylko używać, natomiast nic się nie mówi o handlu. Pod tym względem wszelakie gadżety samochodowe, a nawet lampy za sporą sumę, łapały się pod te luki - potem zdziwienie, jak Pan Władza dowód rejetsracyjny chce zabrać, albo nie możemy zrobić przeglądu okresowego.

  • # Jacek Z. Strzembkowski — 4/8/2008 @ 11:24:

    sterydy, anaboliki.

  • # Gudzio — 4/8/2008 @ 11:26:

    fajerwerki z opcją wysyłki pocztą

  • # orgellaa — 4/8/2008 @ 12:11:

    a wg mnie kris ma rację. nawet ciężka książka może służyć do zbrodniczych celów, prawda? a skąd allegro ma wiedzieć, czy sprzedawany szrot z papiórami jest szrotem nie do jeżdżenia? a jeśli koleś chce rzeczywiście go sprzedać? domniemywać winę? oburzaliście się przecież wszyscy na to.
    a tak na prawdę chodzi wam o to, że allegro nie lubicie. i czepiacie się wszystkiego.
    olać ich. ja w niektóre kategorie nie zaglądam i tyle.

  • # Joe — 4/8/2008 @ 12:27:

    Hmm ja (bodajrze w kwietniu) wyniuchałem coś co faktycznie było problemem http://paa.pl/?itemid340970185
    Prosze broń palna :) gazowa ale może strzelać nie tylko gazem modyfikacje są minimalne :).
    Wszyscy byli szcześliwi kupujacy sie pozbyl kalmki sprzedajacy ją zakupił :) a allegro wzięło prowizję :)
    Sprzedajacy to Pan: monikzal kupujacy to : Belkiewicz Prowizję wziło Allegro :) i co i nic :)
    A myślałem że broń palną centralnego zapałonu trzeba miec kwity:)
    Swego czasy słynne było czeskie allegio :) bo tam mozna było kupić prawdziwą broń :) z minimalnie zablokowaną funkcjonalnością (np minimalnie zaspawany zamek) :) Ale i dziś można tam kupić prawie wszystko np Kusze :) które też sa w polsce na pozwolenie :)
    itd…
    Stara słynna spraw sobota i neidziela panowie z allegro mają wolne wiec chulaj dusza piekła nie ma można kupić wszystko np karty do cyferki :)
    A teraz wg mnie przesada w druga stronę tym razem :
    Noże hmmm no i co z tego ze ma 50cm a czym sie taki nuż różni od rzeźniczego ? To co każdy rzeźnik bedzie musiał mieć pozwolenie na nuż ? A co za problem aby sobie iść do sklepu z militariami i sobie kupić ? Przesada (w takim razie zabrońmy sprzedawać jakich kolwiek noż nawet takich do papieru) a co takim małym do tapet też można zabić !
    Stare ksiązki dokumenty i inne „zabytki z okresu faszyzmu” i tu też się zastanawim czy gosć który jest biblifilem i chce mieć stare (orginalne) wydanie Mein Kampf to po to aby szerzyć faszyzm raczej nie. Dokumenty z znaczkami faszystowskimi też żadne szerzenie faszyzmu a tylko szukanie dziury w calym. Co innego jesli są to rzeczy nowe (np falgi) a to już tak.
    Reszta jak widać zgadzam sie z Kris-em.
    No cuż jak widać na allegro panuje to co bylo czepianie sie tego co nie ma znacznia a to co faktycznie jest niebezpieczne jest ogónie dostepne ….

  • # za a nawet przeciw — 4/8/2008 @ 12:34:

    Ciężka książka ma zupełnie normalne podstawowe zastosowanie. Ale skoro nie chcesz widzieć to Twoja sprawa.

    Jest kategoria ludzi, którzy nie widzą, nie rozumieją albo natychmiast znajdują podobne co broń zastosowanie w zwykłych przedmiotów - i podadzą to jako argument za tym aby jawnie handlować bronią. Widziałeś jeden z drugim bójkę z użyciem batona? Słyszał którykolwiek z Was o sterydach bez skutków ubocznych?

    Jesteście ślepi bo jest Wam z tym wygodnie. Bo wśród takiego towaru Wam prostym cwaniaczkom jest najprościej działać. W mętnej wodzie małym pasożytom jest łatwiej.

  • # militaria — 4/8/2008 @ 12:57:

    hmm, co nie zabronione, to dozwolone.
    Panie Jacku, to o czym Pan pisze, można kupic w kazdym sklepie z militariami. I co? Zamkniemy je?
    Takie prawo…..

  • # Joe — 4/8/2008 @ 13:00:

    Tak naprawdę popadamy w depresję rękami też można zabić … długopisem a ze najłatwiej bronia palna lub nożem to inna historia.
    Trzeba znaleść granicę rozsądku.

  • # Jacek Z. Strzembkowski — 4/8/2008 @ 13:09:

    Joe, czy podstawowym zastosowaniem długopisu jest zabijanie?

  • # tommy — 4/8/2008 @ 13:11:

    btw sprawdzał ktoś, które z podanych broni są faktycznie niedozwolone? Afaik shurikeny nie są…

  • # Joe — 4/8/2008 @ 13:41:

    Nie, ale jesli szukamy narzędzi niebezpiecznych to bądzmy konsekwetni.
    Proste pytanie czy to jest niebezpieczne ?
    http://www.allegro.pl/item408444265_noz_kuc…
    i czym praktycznie różni sie od tego
    http://www.allegro.pl/item406238054_ak47…
    ?
    Wyglądem ?
    Czy w zwiazku z tym należy wprowadzić zakaz sprzedaży noży kuchennych ?
    A nie było mordów z użyciem wyposażenia kuchni ?
    Tłuczek tasak etc … jescze bardziej śmiercionośne
    np :
    http://www.allegro.pl/item408090909_tluczek_tasa…

  • # Joe — 4/8/2008 @ 14:12:

    I tak sie to skończy :)
    http://itbiznes.pl/art33386.html
    to jest dopiero absurd….

  • # kris — 4/8/2008 @ 14:30:

    # za a nawet przeciw- hmmm skoro uważasz że każdy kto handluje na allegro jest prostym cwaniaczkiem i pasożytem, to ci współczuje że jesteś tak ograniczony.
    Jak allegro zabrania sprzedawać magnesów i dekoderów to jest dym- „allegro robi się prokuratorem i sędzią” itp itd.
    Jak allegro NIE zabrania to też jest źle.
    Nie problem jest: co jest na allegro sprzedawane
    Problemem jest kto to sprzedaje (szara strefa itp)
    i kto kupuje.
    Jeśli ktoś chce kupić jakiś „zły” przedmiot to i tak go kupi i lepiej żeby go kupił na allegro, bo przynajmniej dowód jakiś jest.
    Problemem jest to że CHORY polski system nie ma ochoty wsiąść się za allegro (US, ZUS, Policja)

    A teraz do autora tego artykułu: Jeśli nie jest Pan subiektywny to następny artykuł powinien zachwalać to jak wspaniałe jest allegro i zabroniło sprzedawać rzeczy które nie są zabronione w prawie ale wiadomo do czego służą (magnesy, dekodery i jeszcze parę rzeczy)

    I jeszcze do antyradarów: proponuje aby oprócz dawania linka do allegro, dać jeszcze do kilkudziesięciu sklepów internetowych które się specjalizują w ich sprzedaży. Dać linka do oferty MAKRO, LECLERC, REAL, TESCO, bo ostatnio prawie zawsze w ich gazetce znajduje jakieś antyradary.

    Tylko tu nie chodzi o te przedmioty, tu chodzi o znienawidzone ALLEGRO :)

  • # Jacek Z. Strzembkowski — 4/8/2008 @ 14:44:

    @tommy

    ustawa z 21 maja 1999 o broni i amunicji: tu.

  • # . — 4/8/2008 @ 17:30:

    @ kris - ale to jest portal o aukcjach i opiniowaniu ich, więc nie mieszaj do dyskusji innyh sklepów hurtowych czy detalicznych.

    PS.
    http://podrobkowo-wielkie.blogspot.com/

  • # Joe — 5/8/2008 @ 7:07:

    Juz tak aby dobić:
    http://www.allegro.pl/search.php?string=karta+cyfra…
    I co ochrona praw wspólpraca z cyfrą śmoje boje, a dziesiatki kart przechodzi przez allegro i co i nic wiec ? Dajmy sobie siana.

  • # MK — 5/8/2008 @ 8:10:

    Antyradar? Nie! Urządzenie wykrywające niebezpieczne promieniowanie.
    Używam od lat. Kilka kontroli drogowych przeszedłem, były próby wystawienia mandatu, rozeszło się po kościach bo na urządzeniu nie ma wołami napisu"antyradar” lub „radar detector”.
    A dbać o swoje zdrowie mam prawo.

  • # wejka — 6/8/2008 @ 23:02:

    @MK
    A nie prosciej jezdzic zgodnie z przepisami? I na pewno zdrowiej…

    Problemem Polakow w wiekszosci przypadkow jest poczucie, ze to „inni” sa od przestrzegania prawa, my „tylko”… dbamy o swoje zdrowie. :)
    A od wszystkich powyzszych przypadkow jest policja.

  • # Patryk — 7/8/2008 @ 10:54:

    stanę w obronie… hmmm… stanę w rozkroku… problem nie polega na tym że nie można handlować białą bronią, podsłuchami, radarami itp. problem w tym żeby to kontrolować. Wiadomo że jak da się małpie brzytwę to się pochlasta i nożem kuchennym, lub wyrzuci komuś na głowę z balkonu cegłówkę. problem w tym żeby małpa nie dostała do ręki narzędzia niebezpiecznego. Przez internet można kupić na kredyt, można założyć konto w banku. Można zrobić wiele rzeczy przy których trzeba wylegitymować się dowodem. w przypadku broni pownno być tak samo. Mogę kupić broń ale przy odbiorze muszę wylegitymować się uprawnieniami do jej posiadania. Żeby ją sprzedawać muszę pokazać dokumenty uprawniające mnie do tego.

    Piszecie o handlu sterydami i anabolikami. zgadzam się z wami. Papierosy i alkohol też szkodzą zdrowiu, można je kupić w osiedlowym sklepie, ale nie można kupić na Allegro. trzeba pójść tą drogą.

    podsłuchy są nielegalne, ale dopiero w przypadku nielegalnego wykorzystania. Jak chce z kumplem sprawdzić zasadę działania to będzie to nielegalne? tak jak nauczyciel programowania w studium się nas kiedyś spytał który z nas zna się na „hakowaniu”, bo szuka korepetytora. przyznał się bez bicia że wystarczy mu że się włamie do komputera stojącego na biurku obok, ale chce znać zasadę działania, podstawowe szablony.

    tak samo jest z wieloma osobami. myślę podobnie jak kris tylko w drugą stronę. Jak jakiś człowieka ma domek z klimatem i na ścianie nad kominkiem chce powiesić sobie szable, to niech wiesza, krzywdy przecież nie zrobi. trzeba zadać sobie ważne pytanie: po co są zakazy? po to żeby czarna i szara strefa rosła w siłe i żeby w polski krajobraz na stałe wplatały się miejsca typu stadion X-lecia w Warszawie albo bazar Różyckiego? chyba raczej po to żeby „normalny” człowiek mógł powiesić sobie szabelkę nad kominkiem, ale nie mógł jej kupić szalony nastolatek który zrobi sobie lub kolegom krzywdę.

  • # wejka — 7/8/2008 @ 23:00:

    @Patryk
    Zycie i rynek maja swoje prawa i jezeli na cos jest popyt zawsze bedzie podaz. To tak jak z prostytucja - nie da sie zlikwidowac.
    I od tego jest rzad i sejm, zeby takie sytuacje zyciowe uregulowac prawnie, a policja od tego zeby dopilnowac przestrzegania tego prawa.
    U nas na sprzedaz jakiejkolwiek broni potrzebna jest licencja, a zeby ja dostac trzeba miec wysokie morale :), na zakup potrzeba pozwolenia. Cala reszta to juz kryminal. Proste?
    Dlaczego nie jest proste w Polsce? Bo wyjdzie przed kamery taki Kurski i powie, ze nozem kuchennym tez mozna zabic, a on bagnetem czysci paznokcie. I juz jest uzasadnienie na lamanie prawa.
    To samo z podsluchami. Sklep musi miec pozwolenie na sprzedaz i zapisuje dane kazdego klienta. Nie ma anonimowosci dla lamania prawa.
    To samo jest w lombardach.
    Kiedys tak nie bylo, ale zmienia sie zycie, musi zmieniac sie i prawo, zeby za zyciem nadazyc.

  • # MK — 8/8/2008 @ 5:27:

    @wejka
    Ty jak Kurski? Ma antyradar to na pewno jeździ nieprzepisowo?

  • # Patryk — 8/8/2008 @ 8:10:

    @wejka
    zgadza się, tylko… możesz mieć kontrolę nad narkotykami miękkimi patrz Holandia albo ćpunów ukrywających się po dworcach i zaniedbaną młodzież przez rodziców którzy budzą się w pewnej chwili że ich dzieci „jarają gras”.

    więc albo nasz sejm, senat a za nimi sprzedawcy stwierdzą że biała broń może służyć również do celów dekoracyjnych, bo wątpię że ktoś będzie machał szabelką z czasów napoleońskich albo będziemy jeszcze długo śmieli z Allegro itp. Nie mówie że do białej broni nie potrzebne będą zezwolenia, ale chodzi o ich złagodzenie

  • # wejka — 8/8/2008 @ 10:02:

    @MK
    To po co ci antyradar jak jezdzisz przepisowo?

    Ja nie szukam pokretnych usprawiedliwien - jezdze na tyle przepisowo, zeby nie obawiac sie radarow i policji.
    A jak przyhazarduje i zlamie przepisy i zostane zlapana, to place „dobrowolna kontrybucje” (mandat) i nie odwracam kota ogonem, bo wiedzialam czym ryzykuje lamiac przepisy.

  • # NIKA — 8/8/2008 @ 21:48:

    wydaje mi się, że chodzi tu o proste zrozumienie prawa. jeśli ktoś je nadinterpretuje i wychodzi mu zagrożenie od patelni czy książki no to wybaczcie, ale coś z gościem nie halo. w ten sposób to nie ma rzeczy bezpiecznych, bo szalikiem np: można udusić ;), wazonem skaleczyć czy kneblować papierem toaletowy ;/ itd
    nie porównujcie głupot
    trochę powagi ludzie i to nam wyjdzie na zdrowie
    pozdr

  • # MK — 8/8/2008 @ 22:36:

    @wejka
    Dla wkurzania policjantów.

  • # Patryk — 11/8/2008 @ 10:07:

    pisałem wcześniej o moim nauczycielu od programowania, który chciał zostać „hakerem”. wystarczyło mu żeby się włamać do komputera który stoi na biurku obok. Jemu chodziło o zdobycie wiedzy a nie o popełnienie przestępstwa komputerowego. Tak samo jest z podsłuchami, antyradarami itp. Zwykły szary kowalski jest ciekaw czy antyradar jest czuły również na „nietoperze” (nieoznakowane patrole) itp. Posiadanie antyradaru wcale nie oznacza że będzie się łamało prawo. Posiadanie butelki wódki w barku nie oznacza że jest się alkoholikiem. Posiadanie drutu wcale nie oznacza że się nastawia wnyki. zgadzam się z tym co pisze NIKA, chodzi tu o proste rozumienie prawa, co nie oznacza że jest ono dobre.

  • # ::REGINA:: — 11/8/2008 @ 11:04:

    Posiadanie antyradaru wcale nie oznacza że będzie się łamało prawo.
    Posiadanie zainstalowanego antyradaru w samochodzie nie jest zgodne z prawem.
    Zwykły szary kowalski jest ciekaw czy antyradar jest czuły również na „nietoperze”
    Zawsze się znajdzie wymówka. Więzienia były, są i będą pełne niewinnych Kowalskich :)

  • # wejka — 11/8/2008 @ 11:07:

    @MK
    A po co? Co ci to daje?
    Nie napisze wszystkiego co mi sie pomyslalo, ale zastanow sie nieco - albo jestes „prawy” albo to prawo lamiesz lub masz zamiar zlamac. Trzecia mozliwosc ( ta , ktora podales) jest zbyt dziecinna, zeby ja brac pod uwage, bo przeciez dorosli jestesmy, nie? :)

  • # Patryk — 11/8/2008 @ 14:54:

    @REGINA:
    litości… chodzi o przykład, czy ja nie wyraźnie pisze że chodzi o ciekawość. jak bym napisał że na rowerze sobie zamontuje antyradar to też byś się przyczepiła? W samochodzie jest zabronione, ale nie jest zabronione gdy idziesz piechotą. Nie daleko mnie na słupie wisi pudło od antyradaru, jak piechotą się przejdę z antyradarem żeby sprawdzić czy jest puste to już nie będzie łamanie prawa. Dyskusja ma na celu dojść do jakiegoś celu, a nie czepianie się niczym dzieci w przedszkolu. Na zasadzie będziemy bujali się długo. O podsłuchach mi też zaczniesz wypisywać że są nielegalne w określonych sytuacjach? Może zaraz zejdziemy na temat alkomatów masowo sprzedawanych na Allegro że też są zagrożeniem, bo po pierwsze nie mają autoryzacji, a po drugie w wydychanym powietrzu masz zerowy wynik to nei znaczy że we krwi masz zero.

    Są zasady które trzeba przestrzegać pomimo że są bez sensu. Jak chcesz powiesić sobie szabelki lub sztucer nad kominkiem w celu ozdoby też musisz mieć zezwolenie na posiadanie broni, bo nie jesteś w stanie udowodnić że broń będzie tylko wisiała. Tak samo posiadanie działającego antyradaru w samochodzie, w czasach gdy większość informacji o radarach i nietoperzach jest przekazywanych przez CB-Radio.

    p.s. w ramach nadinterpretacji i dowcipu. Zabrońmy sprzedaży motorów. Widział ktoś kiedyś przepisowo jadącego ”ścigacza”

  • # Tadokula — 14/8/2008 @ 21:29:

    O ile jestem przeciwnikiem narzucania zbędnych ograniczeń, to jednakże podzielam opinię, że należy utrudnić nabycie przedmiotów niebezpiecznych osobom nieowołanym (uniemożliwić się po prostu nie da).
    Mój przykład dotyczyc będzie soczewek kontaktowych - tym nikomu krzywdy wyrządzić nie można, co najwyżej sobie - a jakże , i to znaczną. Noszenie soczewek kontaktowych musi być poprzedzone badaniem lekarskim i przeszkoleniem w zasadach stosowania soczewek kontaktowych, bo jak się ich używa niewłaściwie - można sobie zafundować nawet całkowitą utratę wzroku.
    Miałem możliwość sprzedaży soczewek kontaktowych przez internet, ale z niej ŚWIADOMIE ZREZYGNOWAŁEM, a to dlatego, ze nie jestem w stanie sprawdzic, czy nabywca jest do ich noszenia przygotowany i czy kiedyś prokurator nie zapyta „a kto panu/pani te soczewki sprzedał?”. Teoretycznie moja odpowiedzialność byłaby żadna, ale lepiej miec jednak czyste sumienie.

Napisz komentarz:

Opcja komentowania dla tego artykułu została wyłączona.

Zobacz:

Poprzedni news: Bejsbola nie kupisz…

Następny news: Alleuslugi.pl – będzie dym?

 

Partnerzy:
Sklepy.org - tylko sprawdzone adresy Snajper.net - snajper aukcyjny Fotopanel.pl - panel aukcyjny Czytnik rss - strona startowa

Aukcje.org
Aukcje.org - RSS RSS | Aukcje.org - RSS komentarzy RSS komentarzy | Kontakt | O stronie | Polityka prywatności

Copyright © Jacek Z. Strzembkowski - wszelkie prawa zastrzeżone