Pani Nina pisze w komentarzu:
Faktycznie, chyba jeszcze nikt nie pisał.
Filia Allegro.kz w Kazachstanie oraz Allegro.by na Białorusi wystartowały 19 lutego. Tym razem Grupa Allegro nie zdecydowała się na nazwę Aukro - choć w obu wypadkach domeny wydają się wolne. Swoją drogą, niezły mają misz-masz jeśli chodzi o nazwy…
Poprzedni news: DI: eBay znowu przed sądem za podróbki
Następny news: Co by było gdyby…

RSS |
RSS komentarzy | Kontakt | O stronie | Polityka prywatności
Copyright © Jacek Z. Strzembkowski - wszelkie prawa zastrzeżone
# Joe — 15/3/2009 @ 8:25:
Hii … chopaki wchodzą na rynki mocno wschodzące :)
Bez jaj wchodzić w kazachstan :) czy oni nie oglądali Borata ?.
PS
Nastepnie będzie allegro.ki (kirgistan) allegro.mo (mongolia). te jak sie rozpędzą to powstanie … allegro.jp :)
# Przypadkowy przechodzień — 15/3/2009 @ 11:36:
@Joe - mylisz się. Poza tym, Borata kręcono w Rumunii. Polecam zapoznanie się z jakimiś prawdziwymi danymi:
http://kazachstan.wordpress.com/2008/06/19/wielkosc-i-struktura-pkb-kazachstanu/
Cytuję:
„Podczas gdy w Polsce PKB w latach 2000-2006 wzrastał w tempie od 1,2% do 6,1%, w Kazachstanie wzrost nie spadał poniżej 9%, a w roku 2001 osiągnął 13,5%. Takie przyrosty produktu krajowego brutto czynią z Kazachstanu jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek na świecie.”
W latach 2007-2009 kazachskie PKB to ok 9%.
# Joe — 15/3/2009 @ 21:44:
Boże Panie przypadkowy, nie wiem co napisać… że nasz kraj to … ok, ale porównywać sie w jaki kolwiek sposób do kazachstanu to lekkie nie porozumienie (czego by o nim nienapisali).
Kazachstan gospodarka świata :) nie ten wymiar czas i przestrzeń …
PS
Jak co to ja tam zapraszam tam, ciekawe jak szybko wrócisz (obstawiam nano sekundy) :)
# Joe — 15/3/2009 @ 21:46:
PS
Przez ten kazachststan (chyba tak dociązyli serwery, wiem przyrost 90% na godzinę :) )
Że nasze kochane allegro znofu dostało zadyszki ech… skończyli by robotę w jednym miejscu.
# Patryk_O — 16/3/2009 @ 11:24:
@Joe - nacjonalizm przez Ciebie przemawia? nie nauczyli Cię szacunku do innych? a następnym razem poczytaj najpierw zanim chlapniesz coś obraźliwego o innym kraju i definiującego Twój niski poziom znajomości geografii
# Jacek Z. Strzembkowski — 16/3/2009 @ 11:38:
@Patryk_O
OFF TOPIC: kompletnie abstrahując od tego co pisze Joe - co złego widzisz w nacjonalizmie?
# Anonim — 16/3/2009 @ 13:53:
alle groby…? :)
# Patryk_O — 16/3/2009 @ 20:55:
przeciwko „regułkowemu” - nic, w niektórych aspektach po cichu popieram. przeciwko zawistnemu nacjonalizmowi wielkie NIE. generalnie denerwuje mnie zawistne gadanie, że co mnie obchodzi Kazaskie PKB, jak mam swoje niższe i tak jak oni gospodarką świata nie jesteśmy, nie jesteśmy być drugą lub trzecią Irlandią. Gadanie że po co Allegro w Kazachstanie i na Białorusi, jak muli się nasze, jest tak infantylne jak stwierdzenie, że po co inwestycje jakichkolwiek polskich firm na wschodzie lub jakichkolwiek rynkach. wiem że każda myszka swój ogonek chwali ale denerwuje mnie też fakt wyśmiewania się z kraju w którym cześć społeczeństwa to deportowani kiedyś Polacy.
# Joe — 17/3/2009 @ 10:56:
Trzeba dbać o własne dupsko, a czy to jest nacjonalizm ? Zresztą gdzie w moich wypowiedziach widzisz nacjonalizm, troche ironii to jeszcze nie nacjonalizm.
Nie niech sobie inwstują ale … czy tamte rynki coś znaczą ? hmm ? Czechy, Rosja, Węgry jeszcze jeszcze, ale kazachstan ? Białoruś gdzie na internecie łapę trzyma … hmmm. Ale co tam ich sprawa co będzie to będzie. Mnie to nie przeszkadza … jak pisłem mogą sobie nawet w mongli otworzyć.
Apropos ile allegro potrzebuje aby policzyć wielkosć twojej sprzedaży na koncie ?
Odpowiedź nikt tego nie wie bo suma się zminia z dnia na dzien i z godziny na godzine, a prosta operacja dodania kilku cyferek :)
Oczywiście sumowanie prowizji działa z gigantyczną bezbłędnością :) a moze nawet im sie czasmi coś niechcąco doda (będe musiał to kiedyś solidnie sprawdzić.
# Patryk_O — 17/3/2009 @ 13:57:
@ Joe:
bardziej malkontenctwo przez Ciebie przemawia. Jak Ci się wydaje że źle naliczają to sprawdź, jak się nie będzie zgadzało to dopiero narzekaj a nie gdybasz i bijesz piane.
jak Ci to obojętne gdzie otwierają to po co bijesz pijane? po to żeby ponarzekać? pomimo że w Białorusi cenzurują internet to serwer może być stać i być obsługiwany po za granicami Białorusi. że coś ma końcówkę . by to nie znaczy że jest w Białorusi.
Jeżeli chcesz dbać o swoje cztery litery to dbaj, a nie bądź mądrzejszy od wszystkich, jak Allegro się sparzy to Twoje cztery litery będą całe.
# Joe — 17/3/2009 @ 14:34:
Allegro ciągle liczy liczy i liczy na razie doliczyło się 64 % całkowitej sumy :) noc cóż policznie kilkunastu pozycji to dla serwerów allegro nie lada zadanie :) (pewnie robią to jak mają luz) ot najgorsze że, robią to co dzień. Choć to i tak dziwne …. nawet jesli bylo by na allegro było 5mln jako tako akywnych kont to nikt nie wcisnie mi kitu ze przelicznie tylko tylu poycji zajmuje aż tyle czasu … ot z życia allegro.
# Joe — 17/3/2009 @ 19:04:
Ja biję pianę troszkę :)
To czy allegro sie sprzy czy nie to w sumie jest mi to całkowicie obojętne choć nie ukrywam że sie dziwię ale to fakt moje zdanie.
Ale to troszeczkę nie OK (troszeczkę ???) jest jeśli naliczanie prowizji działa zawsze zawsze OK ale to chyba jedyna usługa która zawsze działa OK. Reszta a wali ich to działą to dziła a jak nie działa to kij … kiedyś za działa. Ot tu będe bił pianę :)
Czy Patryk O jest człowiekiem allegro ? Odpowiedź Y/N
PS dziękuje za szczerość.
# Patryk_O — 17/3/2009 @ 20:21:
na serwerach znam się tyle o ile, ale wiem jedno, zainstalowanie na zwykłym komputerze sql serwer i działanie na nim strasznie zamula system, a na takim kompie działa tylko jeden użyszkodnik. nie wiem ilu użytkowników jest na Allegro, nie wiem na ilu serwerach cały system stoi ale zdaje sobie sprawę z tego że aktualizowanie na bieżąco nie jest priorytetem a zamulało by system. priorytetową funkcjonalnością serwisu jest kupno-sprzedaż, a co za tym idzie na bieżąco dostarczenie informacji obydwu ze stron transakcji potrzebnych do finalizacji aukcji oraz oferowanie produktów i możliwość kupna/sprzedaży/wystawienia i obsługi aukcji. to że Twoje saldo prowizji będzie aktualizowane z opóźnieniem kilkugodzinnym (lub dłuższym) wydaje mi się że wielkim problemem nie jest, nie jest to niezbędne do szeroko pojętej ekspozycji towaru, sprzedaży i kontaktu z kontrahentem - obsługi aukcji. Prowizje płaci się raz w miesiącu, a nie kilka/kilkanascie raz codziennie tak jak to ma miejsce ze sprzedażą. też chciał bym żeby to było robione w locie ale spraw ważniejszych jest trochę, np. Uploader uruchamia się kilkanaście - kilkadziesiąt sekund, dłużej niż autocad.
# Joe — 17/3/2009 @ 22:26:
Ok ok priorytet wykonywania zadań jak najbardziej ale coś mi nie gra jesli jeden user sięliczy pól dnia coś tu nie tak z skryptem zadania powinny być wykonywane w tym przypadku po koleji a nie wszyscy na raz to wałsnie powoduje kłopoty nie ma bola aby jakakolwiek baza danych poradziła sobie z np 10 mln wątków naraz no za chiny ludowe
# nyczaj100 — 18/3/2009 @ 23:55:
Wejście na rynki wschodnie jest dobrym pomysłem. Teraz są one jeszcze słabo rozwinięte, jesli chodzi o przeciętny poziom zycia mierzony siłą nabywczą typowych zarobków, jednak stopniowo się rozwijają. Allegro ma tam szansę wyprzedzić potencjalnych miejscowych graczy w przekonaniu ludzi do aukcji internetowych. Jednak po pierwsze ja bym ujednolicił nazwę i wszędzie wprowadził Allegro, a po drugie zainteresował się bliższą zagranicą (w porównaniu z Kazachstanem i Kirgistanem) typu: Serbia, Jugosławia, Czarnogóra, Macedonia, Kosowo (niektóre z wymienionych są jeszcze niedorozwinięte, ale mam nadzieję, że sytuacja zacznie się poprawiać). A z państw wyżej rozwiniętych to nie słyszałem o serwisach aukcyjnych w Grecji, Portugalii, na Cyprze, Malcie, Słowenii itp.
Jest jeszcze do zagospodarowania Bliski Wschód (zacząłbym od Emiratów, potem przez spółkę w Dubaju dalej w te rejony).
Podsumowując Allegro może stać się graczem, który zagospodaruje niszę, jaką są rynki wschodnie (teraz wręcz środkowo-wschodnie). Allegro może być tym samym partnerem handlowym w kontaktach z tymi rynkami.
# nina — 24/3/2009 @ 14:09:
Czy odnalazł Ktos z Państwa informację, jaka jest wielkość przychodu Allegro.pl z działalności w Polsce i poza nią w roku 2008? Pzdr
Napisz komentarz:
Opcja komentowania dla tego artykułu została wyłączona.